نقد و بررسی لپ تاپ k550jx

لپ تاپ دست دوم ایسوس مدل ASUS K550jx

نقد و بررسی لپ تاپ k550jx

 نقد و بررسی متخصصین دیجی کالا

شرکت ایسوس به تولید لپ‌تاپ‌های متعدد و متنوع در بازه‌های قیمتی مختلف برای انواع کاربری‌ها معروف است. علاوه بر سری‌های اصلی مانند X، N و G، سری‌های دیگری مانند K، A و V را هم دارد که در بین این رده‌های اصلی قرارگرفته و ساختاری ترکیبی دارند. یکی از این رده‌های میانی لپ‌تاپ‌های سری K هستند که در ساخت آن‌ها از بدنه پلاستیکی سری X استفاده شده تا قیمت نهایی محصول کاهش یابد، اما از طرفی صفحه نمایش و سخت‌افزاری بهتری دارند تا کارایی بالاتری را ارائه دهند. یکی از همین محصولات سری K، مدل K550JX است که یک محصول ترکیبی بین سری X و سری G مخصوص بازی ایسوس محسوب می‌شود. لازم به ذکر است که در سایت اصلی شرکت ایسوس به آدرس asus.com دنبال این کالا نگردید، چراکه به نتیجه نخواهید رسید. به این دلیل که این کالا به صورت اختصاصی برای مناطق خاصی در دنیا طراحی و تولید شده و روی سایت جهانی این شرکت قرار نمی‌گیرد. حال این کالا در شرکت دیجی کالا در اختیار ما قرار گرفته تا آن را مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

طراحی و ساخت

لپ تاپ دست دوم ایسوس مدل ASUS K550jx

اولین چیزی که با نخستین نگاه به این لپ‌تاپ جلب توجه می‌کند، رنگ‌بندی خاص آن است. تاکنون ایسوس لپ‌تاپی از سری K با ترکیب رنگ قرمز و مشکی تولید نکرده بود، ترکیبی که در اکثر لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به نوعی نماد اصلی این نوع محصولات است. درحقیقت هدف ایسوس هم از طراحی این محصول ارائه یک لپ‌تاپ خوش‌قیمت برای علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه‌ای بوده است. رنگ این لپ‌تاپ در تمامی نقاط مشکی با رگه‌هایی از رنگ قرمز است. قسمت‌های داخلی لپ‌تاپ مات و قسمت بیرونی یا همان قاب پشتی صفحه نمایش براق است. با وجود اینکه براق بودن روکش قاب پشتی صفحه نمایش جلوه‌ای درخشان و جذاب به لپ‌تاپ بخشیده، اما در کل سطوح مات داخلی قابل‌قبول‌تر هستند. چراکه لایه براق استعداد بالایی در جذب اثرانگشت دارد و این بخش از لپ‌تاپ تقریبا هیچ‌وقت تمیز نخواهد بود و مخصوصا روی لبه‌های کناری که در هنگام باز و بسته کردن در لپ‌تاپ با نوک انگشتان در تماس هستند، همیشه جای انگشت وجود خواهد داشت. به همین دلیل اگر از این بابت حساس هستید، حتما همیشه یک دستمال پارچه‌ای همراه خود داشته باشید. یک لوگوی نقره‌ای رنگ هم در وسط این قاب براق وجود دارد که نمای خوبی به لپ‌تاپ داده اما اتفاقا اثرانگشت روی این لوگو هم به‌خوبی باقی می‌ماند.

اما قسمت‌های داخلی وضعیت خوبی داشته و خیلی کاربر را درگیر مشکل باقی ماندن اثرانگشت نمی‌کنند. پلاستیک به‌کار رفته در تمامی بخش‌های لپ‌تاپ مقاومت نسبتا خوبی دارد و به راحتی و با فشار معمولی دچار خمیدگی نمی‌شود. البته به غیر از بخش میانی کیبورد و مرکز قاب پشتی صفحه نمایش. در مجموع این قاب پشتی صفحه نمایش را از چند جهت می‌توان صعیف‌ترین بخش در طراحی و ساخت K550JX دانست. ضخامت دستگاه حدودا 31.5 میلی‌متر است که البته این اندازه برای لبه پشتی بوده و لبه جلویی حدودا 25 میلی‌متر است. این میزان ضخامت یک نمونه نسبتا معمولی و استاندارد در بین لپ‌تاپ‌های 15.6 اینچی محسوب می‌شود که جابجایی آن‌ها چندان مشکل نیست. هرچند که لپ‌تاپ‌هایی که اختصاصا برای بازی کردن طراحی شده‌اند، به دلیل مجهز بودن به سیستم‌های خنک‌کننده قوی، ضخامت زیادی دارند. از این رو K550JX با وجود امتیاز خوبی که به منظور امکان جابجایی می‌گیرد، اما از طرفی مشخصا سیستم خنک‌کننده معمولی داشته و ممکن است در مواقع بارگذاری‌های سنگین با مشکل بالا رفتن دما مواجه شود.

همچنین استفاده از پلاستیک تا حدودی باعث کاهش وزن این لپ‌تاپ هم شده است. به ترتیبی که وزن کلی آن همراه با باتری کمتر از 2.3 کیلوگرم است که البته وزن این محصول توسط شرکت سازنده 2.45 کیلوگرم اعلام شده است. البته این میزان وزن هم K550JX را جزو محصولات سبک‌وزن قرار نمی‌دهد، اما باز هم از بسیاری لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی که بدنه فلزی دارند سبک‌تر است. بدنه این لپ‌تاپ توسط دو لولای کوچک در دو طرف به صفحه نمایش متصل شده است که ثبات خوبی داشته و توانایی نگهداری صفحه نمایش در زوایای مختلف را دارند و تا حدود 150 درجه هم باز می‌شوند. باز کردن در لپ‌تاپ با یک دست هم کار نسبتا سختی است و به زحمت می‌توان این کار را انجام داد. در قسمت زیرین دستگاه هم دریچه‌ای برای دسترسی آسان به سخت‌افزارهای قابل ارتقاء تعبیه شده و برای تعویض قطعاتی مانند رم دیگر نیازی به باز کردن کل قاب زیرین لپ‌تاپ نیست.

اشتراك گذاری نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.