تفاوت بین مانیتورهای CRT و LCD

تفاوت مانیتور crt و ال سی دی

تفاوت بین مانیتورهای CRT و LCD

تفاوت بین مانیتورهای CRT و LCD

 

همه ما زمان زیادی را در پشت کامپیوترهای خود صرف می کنیم. چه کار انجام دهیم وچه بازی کنیم، باید از یک سخت افزار اصلی کامپیوتر متشکر باشیم که آن مانیتور است. یک مانیتوری که به خوبی برای سیستم معرفی شده باشد باعث می شود تا شما هنگام کار از آن لذت ببرید. به همین ترتیب نگاه کردن به یک CRT با قدرتی برابر 60hz می تواند ما را دچار درد های مختلف کند و در عوض نگاه کردن به یک LCD برای ساعت ها همچنان خوب و بی رنج است. یک صفحه نمایش خوب همه چیز را متفاوت می کند. همچینین تفاوت هایی بین مانیتورهای CRT و LCD وجود دارد.

 

مانیتورها قطعاتی هستند که به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرند ولی به ندرت درک می شوند. مطمئنا شما می دانید که تفاوت بین مانیتورهای CRT و LCD در صفحه تخت بودن، بزرگی و سنیگینی آنها می باشد. اما آیا واقعا تکنولوژی که در پشت آن قرار دارد را درک می کنید؟

 

در این مقاله هدف ما بررسی کارکرد و تفاوت بین مانیتورهای CRT و LCD است، همچنین برخی از مسائل مربوط به مانیتور همانند میزان رفرش و ویژگی های آنها است، یک مانیتور باید در هنگام تماشا کردن آن مانند این باشد که به داخل گوی آینده بین نگاه می کنیم.

 

اصول اولیه مانیتورهای CRT و LCD

 

ابتدا بیایید با مسائل ساده تر مانیتورهای CRT و LCD شروع کنیم. تصویری که بر روی مانیتور شما می آید از کارت گرافیک می آید و نمایش درست و مناسب تصویر کار کارت گرافیک است. داده ها از کارت گرافیک خارج شده و با سیم به مانیتور داده شده و اجرا می شود.

 

اما آیا پیش از این می دانستید که هم کارت گرافیک و هم مانیتور بر پایه مجموعه ای از مشخصات هستند، به طوری که به راحتی می توانند با یکدیگر در ارتباط باشند. استانداردهای مانیتورها توسط VESA تخصیص می گردد که چیزهایی مانند شناسه های تنظیمات آنها را تعریف می کند.

 

CRTها

 

CRT مخفف لوله اشعه کاتدی است، و به عنوان تکنولوژی که در داخل مانیتوری که ممکن است شما بر روی میز خود داشته باشید توصیف می گردد. CRT ها تصاویر خود را از طریق یک کابل آنالوگ دریافت می کنند و این سیگنال ها توسط صفحه نمایش کنترل می شود و توسط اجزای داخلی مانیتور رمز گشایی می شوند که به آنها مینی CPU های مانیتور گفته می شود.

 

CRT ها یک شکل قیف مانند مشخص دارند. در پشت بسیاری از این مانیتورها یک تفنگ الکترونی وجود دارد. تفنگ الکترونی، الکترون را از طریق خلاء که در داخل لوله مانیتور وجود دارد به جلو شلیک می کند. همچینین می توان تفنگ را به عنوان کاتد معرفی کرد، از این رو الکترون ها را به سمت چیزی که اشعه کاتدی نامیده می شود شلیک می کند. این اشعه ها با کانال های قرمز، سبز و آبی صفحه نمایش و کارت ویدئو مطابقت داده می شوند.

 

در گردن قیفی شکل مانیتور یک آند قرار دارد که با توجه به دستورالعمل کنترلر صفحه نمایش مغناطیسه می شود. با عبور الکترون های آند، آنها در یک جهت سوق داده می شوند و یا کشیده می شوند که این امر به چگونگی مغناطیسه شدن آند ها در همان لحظه بستگی دارد. این امر الکترون ها را به قسمت های مناسب بر روی صفحه نمایش حرکت می دهد.

 

مانیتورهای CRT و LCDالکترون ها از یک شبکه عبور داده می شوند، و این شبکه پیکسل ها را به صورت تک به تک و همچنین وضوح تصویر را تعریف می کند. پس از اینکه الکترون ها از شبکه عبور داده می شوندبه پوشش فسفری که در داخل شیشیه صفحه نمایش قرار دارد برخورد می کنند. هنگامی که ذرات به فسفر برخورد می کنند، آنها بلافاصله روشن می شوند که باعث درخشش در جلوی صفحه نمایش می شوند تا زمانی که تصویر بر روی صفحه نمایش نشان داده شود. سه رنگ متفاوت از فسفرها برای هر پیکسل وجود دارد (به عنوان ثلاثه فسفر شناخته می شوند) و بسته به این که الکترون به چه فسفری ضربه بزند یک رنگ از پیکسل روشن می شود.

 

تفاوت در قطعات مانیتورهای CRT و LCD

 

مانیتورهای مختلفی در کیفیت های متفاوتی وجود دارند، و این معمولا به تکنولوژی و قطعاتی که در آنها استفاده شده است بستگی دارد. برخی از مانیتورهای CRT از یک تفنگ تک الکترون در پشت مانیتور استفاده می کنند تا الکترون هایی با اشعه های الکترونی قرمز، سبز و آبی تولید کند. اگرچه مانیتورهایی با کیفیت بالا هرکدام یک تفنگ تکی برای تولید تصویری با کیفیت بالا دارند.

 

فلزی که در شبکه جلوی مانیتور استفاده شده است می تواند بر کیفیت تصویر تاثیر گذارد. همچینین الکترون ها به دلیل وجود نقص هایی در خلاء یون هایی تولید می کنند و این الکترون ها اگر به فسفرها برخورد کنند می توانند مخرب کیفیت تصویر نیز باشند. بنابراین شبکه ها برای جلوگیری از آسیب رسیدن به فسفرها از فلزات نسبتا ضخیمی تولید می شوند. در مانیتورهایی با کیفیت بالاتر،  یک آلیاژ فلزی نازک تر و در عین حال سخت تر برای شبکه استفاده می شود. از آنجایی که آنها نازک تر هستند، به این معنی است که نور های بیشتری می توانند، برای افزایش روشنایی و کنتراست بالاتر از آنها عبور کنند.

 

ماسک سایه در برابر دریچه شبکه در مانیتورهای CRT و LCD

 

هر CRT یک ورقه فلزی در قسمت جلویی مانیتور دارد که (تا حدودی) پیکسل های صفحه نمایش را تعریف می کند. ماسک سایه یک تکنولوژی قدیمی است و در واقع یک قطعه فلزی با میلیون ها حفره بر رویش است که اجازه می دهد اشعه های کاتودی متفاوت برای ضربه زدن به فسفرها عبور کنند. از آنجایی که یک ماسک سایه تمام پشت صفحه نمایش را برای حفاظت از فسفرها در برابر یون های آزاد پوشش می دهد همچنین قدرت اشعه ها را محدود می کند و روشنایی صفحه مانیتور را کاهش می دهد.

 

دریچه شبکه یک تکنولوژی جدیدتر است که شکاف هایی که برای عبور الکترون ها است و از شبکه سیم ها به جای صفحه ای حفره دار استفاده می کند. در حالی که یک ماسک سایه از سوراخ های دایره ای تشکیل شده است یک دریچه از شکاف های عمودی تشکیل شده است. با این حال یک دریچه شکننده است و مستعد ابتلا به آسیب هایی در اطراف خودش می باشد. دریچه به مانیتور امکان استفاده از سیم های افقی سفت را می دهد و این چیزی است که باعث تمایز سیم های همسان در سراسر بالا و پایین دریچه شبکه مانیتورها می شود.

 

ماسک Invar یک نوع از ماسک سایه است، و از یک فلز نازک تر و قوی تر به شکل ماسک استفاده می کند و در حالی که یک دریچه شبکه ارزان تر را ارائه می دهد کیفیت بیشتری برای تصاویر ارائه می دهد.

 

برند ترینیترون سونی و برند دایمندترون میتسوبیشی دو برندی اولی هستند که از دریچه شبکه استفاده می کنند.

 

مانیتورهای CRT و LCDاندازه دات (نقطه) و وضوح مانیتورهای CRT و LCD

 

هر پیکسل بر روی صفحه نمایش CRT با ترکیبی از فسفرهای قرمز، آبی و سبز که پیکسل ها را به نمایش می گذارند، تعریف می شود. با نیروهایی که از تفنگ الکترونی بر روی فسفرها اعمال می شود، رنگ های مختلفی تولید می شود، رنگ قرمز، آبی و سبز و با حد اکثر قدرتی که اعمال می شود رنگ سفید روشن تولید می شود.

 

میزان دات بر روی بسیاری از مانیتورهای CRT و LCD با اندازه گیری فواصل، انحنای بین دو فسفر در رنگ یکسان اندازه گیری می شود. با این حال بسیاری از تولیدکنندگان میزان دات را به عنوان فاصله افقی بین هر فسفر تعریف کرده اند که می تواند آنها را به صورت ویژه ای بر روی کاغذ ظاهر کنند حتی ممکن است بهتر از آن چیزی که هستند این کار را انجام دهند.

 

مانیتورهای CRT و LCDمیزان دات با تصاویر قابل مشاهده با حد اکثر وضوح تصویر ترکیب می شود. برای مثال، اگر شما یک مانیتور 21” را با میزان قابل نمایش 401mm در 298mm و میزان دات 0.26mm دارید، شما یک مانیتور CRT با وضوح تصویر حداکثر 1758 به صورت افقی دارید. این چطور ممکن است؟

 

خب اگر ما 1 میزان دات مورب داشته باشیم، PythagoruS حکم می کند که میزان دات افقی (یعنی فاصله بین پیکسل افقی توسط کارت گرافیک رندر شده) به میزان 0.87 0.26 دات موربی که ضریب 0.87 دارد باعث شود که میزان دات با قطر 0.228 افقی، نقاط قابل مشاهده ای از صفحه نمایش که ضریب 0.228 دارند را با ضریب 1758 نمایش دهد، از این رو حداکثر پیکسل های قابل مشاهده بر روی صفحه 1758 می باشد.

 

به طور کلی پایین ترین میزان دات، وضوح تصویر بیشتری را ارائه می دهد.

 

ال سی دی (LCD)

 

راز تکنولوژی ال سی دی در نام آن قرار دارد _ کریستال های مایع. از آنجایی که آن کریستال ها به صورت مایع هستند به راحتی می توان آنها را تغییر داد، و به ما اجازه می دهد تا با روش های مختلف نورها را با آنها به تعامل برسانیم. اگر شما یک صفحه تخت در مقابل خود دارید، به آرامی بر روی سطح آن را فشار دهید، می توانید کریستال هایی در حال حرکت در اطراف انگشت و تغییراتی بر روی صفحه ببینید.

 

درک پانل ال سی دی ها تقریبا ساده است.

 

سیگنال ها که وارد می شوند همانند یک CRT، سیگنال ها از کنترلر ویدئویی رمزگشایی می شوند و با یک کنترل صفحه نمایش بر روی مانیتور قابل فهم هستند. کنترل کننده دارای دو چیز برای کنترل است، برق پیکسل و منبع نور.

 

یک تصویر واقعی که بر روی TFT قرار دارد از ماتریس پیکسل ساخته شده است. برخلاف CRT ها هیچ معادله پیچیده ای برای میزان دات در یک نقطه وجود ندارد که بخواهیم آن را حساب کنیم، وضوح تصویر اصلی یک مانیتور به سادگی پیکسل های موجود در ماتریس است. اگر یک مانیتور 17” دارید، شانس شما از 1280 پیکسل در ماتریس افقی تا 1024 به صورت عمودی وجود دارد.

 

مانیتورهای CRT و LCDهر پیکسل از سه زیر پیکسل ساخته شده است، که فیلترهای قرمز، آبی و سبزی را  در برابر خود دارند همانند پیکسل ها در CRT که فسفرهای RGB دارند می باشند. زیر پیکسل ها از یک گروه مولکول های کریستالی مایع ساخته شده اند. این مولکول ها بین الکترون های شفاف معلق و بین دو فیلتر پلاریزه قرار می گیرند.

 

دو فیلتر دقیقا مخالف یکدیگر هستند. همانطور که نور از منبع نور در پشت فیلتر اول در می آید، فیلتر به صورت موثر آن را سفید می کند به این معنی است که اگر کریستال های مایع بدون اینکه در تعامل باشند انتخاب شوند، فیلتر دیگر سیاه و سفید را نمایش خواهد داد که هیچ رنگی را منتشر نمی کند. در واقع متناوب است، رها کردن کریستال هایی که در مایع مرده اند، همان چیزی است که رنگ سیاه را بر روی پنل تولید می کند.

 

با این حال، اگر الکترودها کریستال های موجود را درخواست کنند، آنها پیچ می خورند و راهی که نور از آنها عبور می کند را تغییر می دهند، قطب های آن را تغییر می دهند و در نهایت علت خروج رنگ های درستی از فیلتر پلاریزه دوم می شوند و برای کاربر نمایش داده می شود.

 

نور پس زمینه به خودی خود یک کاتد سرد است. بسته به میزان قیمت صفحه نمایش یک کاتد تک در بالای آن و یا یکی در بالا، یکی در پایین و یا دو در بالا و یا دو در پایین وجود خواهد داشت که روشنایی و وضوح را بهینه می کند. این کاتدها از میان لایه های پلاستیکی پخش می شوند و از میان لایه های متعدد از مواد پخش شده ای که ممکن است شما آنها را در فلاش پخش کننده عکاسی دیده باشید، پخش می کند.

 

مانیتورهای CRT و LCD

 

نسبت کنتراست مانیتورهای CRT و LCD

 

یکی از عوامل عمده مؤثر بر TFT مقدار کنتراست آن است. به صورت معمول در مانیتور های CRT کنتراست وجود دارد، همچنین تمایز کمتری بین سیاه و سفید وجود دارد و این به این معناست که سفیدها معمولا بد تعریف می شوند.

 

این دلیلی است که بسیاری از علاقه مندان به CRT ها هنوز هم برای بازی Doom 3 و FEAR با آن کیفیت نامناسب، سیاه و سفید ترجیح می دهند.

 

به عبارت ساده تر نسبت کنتراست یک صفحه نمایش نسبت حداکثر سفیدی در صفحه نمایش نسبت به تیره ترین رنگ سیاه است. بیشتر مانیتورهای TFT رو میزی یک نسبت کنتراستی بین 300:1 و 600:1 و این در حالی است که یک تلویزیون ال سی دی معمولی بین 800:1 و 1200:1 است.

 

از آنجایی که پس زمینه بسیار روشن است، فیلتر پلاریزه دوم قادر به نگهداشتن همه نورها زمانی که صفحه نمایش سیاه و سفید است، نیست و این بدان معناست که نورهای سیاه گاهی خاکستری نمایش داده می شوند. روش دیگر اگر شما روشنایی پس زمینه را به سیاهی خالص تبدیل کردید این کار روشنایی سفید را نیز تیره می کند. هرچه نسبت کنتراست تفاوت میان سیاه و سفید را بیشتر کند شما می توانید کیفیت بهتری را در تصویر زمینه داشته باشید.

 

عمق بیت مانیتورهای CRT و LCD

 

یکی از ویژگی های نادیده گرفته در پانل ال سی دی عمق رنگ پانل است. برای رسیدن به هدف عالی در کوتاه ترین مدت که به عنوان فاکتوری برای شرکت های فروشنده به حساب می آید، گاهی اوقات عمق رنگ با پانل هایی برای سرعت، به جای کیفیت در نظر گرفته می شود.

 

پانل های با کیفیت، از 8 بیت رنگ در هر کانال RGB استفاده می کنند که رنگ های غیر قابل نمایش 16.5M را ارائه می دهد. با این حال در بسیار از پانل های مدرن TFT تنها 6 بیت برای هر کانال استفاده می کند که نتیجه آن 16M رنگ با کمی تیره گی یا رنگ های “ساختگی” با الگوریتم می باشند.

 

اگر شما ویرایش عکس انجام می دهید، لرزش هایی را متوجه خواهید شد و اگر یک پانل با کیفیت بالاتری را می خواهید باید به دنبال نمونه ای 8 بیتی باشید. پانل هایی با کیفیت حرفه ای رنگ 10 بیتی را استفاده می کنند. یکی از کارت ATI کارت گرافیک Radeon است که خروجی ها را ساپورت می کند.

 

رنگ 8 بیتی را با رنگ 32 بیتی بر روی دسکتاپ اشتباه نگیرید و فکر کنید که پانل های LCD پتانسیل بهره برداری از لوازم عالی را ندارند. 32 بیت رنگ در واقع 8 بیت از کانال آلفا است و سپس 8 بیت RGB همانند نمونه های استفاده شده در مانیتور است. صفحه نمایش ال سی دی خوب می تواند همه چیز هایی که ویدئو کارت خارج می کند را مدیریت کند.

 حتما بخوانید:بررسی مزایا و معایب مانیتورها CRT و LCD

 

میزان رفرش در مانیتورهای CRT و LCD

 

60HZ, 100HZ, Vsync… تمام این ها چطور با یکدیگر در ارتباط هستند؟

 

در CRT میزان رفرش در هر ثانیه، به صورتی که صفحه نمایش پایین می آید است به این معناست که چند بار تفنگ الکترون فرمان شلیک را به منبع ویدئو داده است. میزان رفرش در یک مانیتور محدود است که به میزان سرعتی که تفنگ می تواند شلیک کند بستگی دارد که تفنگ های گران تر مشخصا سریع تر شلیک می کنند. همچنین میزان رفرش به وضوح تصویر خلاصه می شود زیرا که خطوط عمودی رقم بالا، زمان زیادی طول می کشد تا تفنگ آنها را رفرش کند.

 

همه ما از تجربیاتمان می دانیم که میزان بالا تر رفرش، تصویر بهتری را با لرزه کمتر می سازد اما آیا ما می دانیم چرا؟

 

فسفرها در یک CRT هنگامی که الکترون ها ضربه می زنند روشن می شوند اما خیلی زود هنگامی که انرژی الکترون ها استفاده می شود شروع به محو شدن می کنند. برای روشن نگه داشتن فسفر نیازی به یک جریان ثابت از الکترون است. اگر آنها به اندازه کافی سریع نیایند، مشخصا فسفر محو خواهد شد و دوباره روشن خواهد شد و باعث لرزش 60HZ می شود، همه ما می دانیم، این چیزی است که در صفحاتی با وضوح تصویر بالا، خطوطی عمودی در اسکن قابل مشاهده خواهد بود. 60HZ بر روی صفحه نمایش بیشتر قابل پذیرش است که خطوط کمتری برای اسکن وجود دارد.

 

در یک مانیتور CRT با رزولوشن 1200 در 1600 یا بالاتر، 100HZ برای نگه داشتن همه خطوط عرضه شده است که الکترون کافی را برای جلوگیری از محو شدن مواد درخشان و لرزه، ارائه می دهد.

 

رفرش کردن و پاسخ دادن به LCD ها

 

در واقع همه اینها درباره LCD صدق نمی کند. پیکسل و زیر پیکسل ها در پانل LCD همانند فسفرهایی که در CRT محو می شوند، محو نمی شود، چرا که نور در منبع پس زمینه ثابت است و در حالت معمول الکترون ها ثابت هستند، به این معنی است که نور پیکسل تا زمانی که کنترل صفحه نمایش انتخاب نکند تصویب نمی گردد.

 

آنچه که در LCD اتفاق می افتد در واقع زمان پاسخ گویی می باشد. این همانند میزان رفرش نیست. میزان رفرش با تعداد فریمی که در هر ثانیه ظاهر می شود اندازه گیری می شود. برای یک LCD زمان پاسخ گویی، میزان سرعتی است که یک مایع کریستال تاب می خورد، سپس برای عبور یا ایجاد مانع در عبور از یکدیگرجدا می شوند. کریستال ها به سرعت می توانند واکنش نشان دهند این حرکت سریع می تواند بر روی صفحه نمایش نشان داده شود.

 

این دلیل کوتاه بودن زمان پاسخ گویی است که برای یک برنامه ای مانند نمایش فیلم ها و بازی ها بدون سایه اندازی ضروری است. سایه اندازی در تصاویر زیر فریم های عکس قدیمی دیده می شد و در زیر فریم های عکس جدید با توجه به این که همه کریستال ها با فریم های جدید در زمان نمایش به روز رسانی می شوند، مشاهده نمی شود.

 

زمان پاسخ گویی زیر 16MS برای درک چشمی بسیار مناسب است و امروزه نمایش های 8،4 و حتی 2 میلی ثانیه تمام خواهد شد که یک تجربه متفاوت را ارائه می دهد.

 

Vsync

 

این یک گزینه مورد استفاده در بازی به ارائه کیفیت تصویر مطلوب است. هنگامی که  Vsync فعال است ویدئو کنترلر یک خروجی را در راستای میزان رفرش مانیتور به آن می فرستد، بنابراین 60 فریم در یک ثانیه به مانیتور ارسال می گردد و مانیتور میزان رفرش 60HZ را ارائه می دهد.

 

جایی که 801 فریم به یک مانیتور 60HZ فرستاده می شود، مانیتور هنگامی که یک فریم قدیمی در تمام مانیتور برای نمایش صرف شود ممکن است مقداری از زمان خود را برای کشیدن یک فریم جدید صرف کند. این نتایج در تمام تصویری که شما می بینید اتفاق می افتد.

 

بدیهی است که، Vsync میزان فریم ها را محدود می کند که بیشتر افراد این را در هنگام بازی تجربه خواهند کرد. اگرچه با یک سخت افزار قدرتمند مناسب، حداقل میزان فریم ثابت 60FPS همراه با این ویژگی برای تصویر مطلوب و بازی کردن می باشد.

 

تکنولوژی آینده مانیتورهای CRT و LCD

 

در آینده چه اتفاقاتی برای تکنولوژی مانیتورهای CRT و LCD خواهد افتاد؟

 

مسلما تکنولوژی در آینده چیز زیادی برای CRT ها نخواهد داشت. همانطور که LCD ها با کمتر شدن زمان پاسخ گویی، کنتراست بهتر و وضوح تصویر بالاتر برای آنالوگ های خروجی استفاده می کنید، بهتر و بهتر می شوند.

 

فیلیپس و دیگر شرکت ها با تکنولوژی برای ساخت CRT های صفحه تخت همگام شده اند که کمتر از نیمی از فضای CRT های به هر چیزی داده شده است، اما همین نمای بزرگ آنها باعث شده است تا LCD های امروزی باریک طراحی شوند.

 

اتصالات: اولین مورد در مانیتورهای CRT و LCD که در حال ارتقاء می باشد انواع مختلف اتصالات آنها است. VGA و   DVI اتصالات موثری اند که در حال منسوخ شدن هستند. استاندارد های جدید برای تصالات HDMI و UDI هستند. این استانداردها اتصالاتی با کیفیت بالاتر را با ویژگی های بیشتری ارائه می دهند، مانند مانند قابلیت انتقال صوت و تصویر تنها از طریق یک کابل است.

 

نور پس زمینه LED:  ما می دانیم که LCD ها  توسط تعداد زیادی کاتد سرد بر روی صفحه نمایش بالا و پایین می شوند. فن آوری های جدید جایگزین آنها می شوند کاتد های نیرو فشرده با کولر که LED های کارآمدتری هستند. لپ تاپ هایی که از نور پس زمینه LED استفاده می کنند در حال حاظر در بازار را پوشش داده اند. به یمن پیشرفت تکنولوژی، LCD ها از نظر کیفیت در حال نزدیک شدن به CRT ها می باشند.

 

مانیتورهای CRT و LCDانواع بهتر پانل ها: بیشتر مانیتورها در بازار با پانل های Twisted Nematic (TN) LCD فروخته می شوند. این گونه پانل LCD ها یک زمان عالی برای پاسخ گویی دارند اما میزان رنگ های آنها و زاویه دید آنها اغلب محدود است.

 

ترازبندی عمودی پانل های چند دامنه به سرعت پاسگویی می کند زوایای نمایش گسترده تر و یک کنتراست بهتر به صورت کلی یک تصویر بهتر را نمایش می دهد. با کاهش قیمت پانل های MVA می توانند کیفیت تصویر بهتری را به مانیتورهای TFT ارسال نمایند.

 

جهش

 

اگر ما به آینده جهش داشته باشیم، ما شاهد پیشرفت های زیادی در فناوری تصویر زمینه خواهیم بود.

 

SED ها: سطح انتقال الکترون امیتر صفحه نمایش به عنوان جایگزینی برای پانل LCD تبلیغ می گردند. SED ها از یک پوشش فسفری مانند CRT ها استفاده می کنند که الکترون ها را شارژ می کند، تنها به جای اینکه مانند CRT ها از یک خلاء عبور کنند، مانند یک LCD الکترودها در ماتریس هستند. تصویر بهتری نسبت LCD با هزینه که کمتر  دارند.

 

صفحه نمایش های خمیده: در یک نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی در لاس وگاس برای اولین بار در سال 2006، بیل گیتس صفحه نمایش های مفهومی را ارائه داد که به گفته او این صفحه نمایش ها تا 10 سال دیگربه بازار عرضه می گردند. شاید در بین آنها در آن سال صفحه نمایش های منحنی بوده اند. در حدود اندازه های پانل های 24” صفحه نمایش های منحنی بر روی دسکتاپ می نشیند و اجازه می دهند تا چیزهای خارج از محدوده 90 درجه دیده شوند. بازی بر روی یکی از آنها را تصور کنید. چون صفحه نمایش منحنی است، ما آنها به عنوان یک صفحه نمایش OLED به تصویر کشیدیم که می تواند به هر روشی به تصویر کشیده شوند.

 

مانیتورهای رومیزی: بیل گیتس همچنین ماهیت صفحه نمایش ساخته شده به صورت میز را نیز توضیح داد جایی که سطح میز هنگامی به تصویر می آید که یک دستگاه مانند PDA بر روی آن قرار بگیرد. این صفحه نمایش بزرگ رابط کاربری PDA ها و GATE ها را پیشنهاد کرد که آنها در فرودگاه ها و مناطق دیگر به صفحه کلید و موس محدود می شوند.

 

OLED: اینها می توانند به خوبی جایگزین مانیتورهای CRT و LCD و LED شوند. OLED ها با تکنولوژی SED یکسان هستند، که در آن مواد روشنایی یک بستر اساسی دارند. هنگامی که اعمال  می گردند می درخشند. اگرچه به جای موادی که در پانل هستند، آنها در درون خود LED هایی دارند، به این معنا است که LED ها می توانند در صورت نیاز رنگی شوند و نور رنگی را بدون اینکه نیازی به هیچ RGB زیر پیکسلی باشد از خود خارج کنند. از آن جایی که الکتریسیته می تواند به صورت مستقیم بر روی نور پس زمینه تاثیر بگذارد، شما نیازی به نور پس زمینه ندارید، اینها موجب صرفه جویی در توان و فضا می شوند.

 

با پیش رفت تکنولوژی سیستم های جدیدی با ساختارهای مدرن و ساده جایگزین مانیتورهای CRT و LCD می شوند، اما به خاطر داشته باشیم مانیتورهای CRT و LCD جزء پیش گامان نسل مانیتور ها بوده اند.

اشتراك گذاری نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.