نکات خرید گوشی دست دوم

نکات خرید گوشی دست دوم

نکات خرید گوشی دست دوم

نکات خرید گوشی دست دوم

 

 

این روزها بازار خرید گوشی دست دوم از رونق زیادی برخوردار است، چراکه بسیاری ترجیح می‌دهند به جای صرف هزینه‌های زیاد برای خرید یک گوشی نو، سراغ گوشی‌های کارکرده‌ای بروند که هنوز گذشت زمان خللی نه در ظاهر آنها وارد کرده است و نه کارایی‌شان و قابلیت‌های زیادی دارند. موقع خرید انواع گوشی‌های کارکرده چه آیفون و چه اندروید نکات عمومی زیادی هست که باید آنها را مدنظر قرار داد.

 

 

نکات خرید گوشی دست دوم

۱- قیمت تلفن دست دوم را با قیمت موبایل‌های نو موجود در بازار که ممکن است ویژگی‌های مشابهی داشته باشند، مقایسه کنید تا در صورت امکان باهمان بودجه، یک موبایل نو با ضمانتنامه بخرید.

 

 

۲- عکس‌ها هیچ وقت نمی‌توانند حق مطلب را ادا کنند، بنابراین به عکس آگهی‌های تبلیغاتی اکتفا نکنید و همه جای گوشی را از ظاهر گرفته تا قسمت‌های مختلف آن بررسی کنید.  بدنه موبایل، صفحه نمایش و لنز دوربین از اولین قسمت‌هایی‌ست که باید مورد بررسی قرار بگیرند. نگاهی به باتری موبایل بیاندازید تا اثری از آب خوردگی در آن نباشد. برای این کار به برچسب سفید کوچک کنار باتری دقت کنید که مبادا تغییر رنگ داده باشد؛ در این صورت باتری دستگاه یا فاسد است یا رطوبت دیده.

 

 

۳- سیمکارت و کارت حافظه خودتان را روی گوشی بگذارید و ببینید که خوب کار می‌کنند یا نه. تماس گرفتن با گوشی‌ای که می‎خواهید بخرید می‌تواند یکی از کارها باشد. همچنین به اینترنت وصل شوید.  خرابی گیرنده wifi یک ایراد شایع در تلفن‌های همراه است. از دیگر کارهایی که باید بکنید این است که هندزفری‌تان را به موبایل وصل کنید و ببینید که آیا خوب کار می‌کند یا نه. این کار باعث می‌شود از نویز و خش‌دار نبودن صدای گوشی هم مطمئن شوید.

 

 

۴- شارژ کردن گوشی‌ای که قصد خریدش را دارید یکی دیگر از راه‌های اطمینان از سلامتش است. اگر دستگاه زود شارژ شود یا بالعکس زود شارژ خالی کند نشانه فاسد بودن باتری است. بلوتوث و دوربین  گوشی از دیگر قسمت‌هایی‌ست که باید چک شود. مطمئن شوید که گوشی به دستگاه‌های مختلف وصل می‌شود، همچنین دوربین پشت و جلوی گوشی را بررسی کنید و با آن عکس بگیرید. به یاد داشته باشید بر اثر استفاده زیاد اطراف مانیتور زرد می‌شود یا رنگ‌ها درهم می‌روند و اگر به گوشی آب خورده باشد، تصویر در آن قسمت‌ها نور بیشتری دارد.

 

 

۵- این روزها گوشی‌های سرقتی در بازار فراونند و ارائه جعبه گوشی توسط فروشنده یکی از راه‌های اطمینان از دزدی نبودن محصول و عدم ایجاد دردسر برای شماست. پس از فروشنده بپرسید که آیا گوشی مورد نظر جعبه و تجهیزات جانبی دارد یا نه.

 

 

۶- برای خرید گوشی دست دوم بهتر است سراغ آنهایی بروید که هیچ فایلی در آنها نیست و مالک قبلی همه فایل‌هایش را پاک کرده باشد. گوشی‌هایی که به تنظیمات کارخانه برگردانده شده‌اند جزو گوشی‌هایی هستند که اطمینان خریدار را در مورد دزدی نبود‌شان بالا می‌برند. قابلیت بازگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه (FRP)  یک مشخصه کاربردی است که شرکت گوگل آن را به سیستم عامل خود اضافه کرده است.

 

 

۷- پیش از خرید موبایل کار کرده بهتر است مطمئن شوید که موبایل قفل نباشد و تمام پسوردهای مورد نیاز به خصوص در تلفن‌های اپل را از فروشنده یا صاحب قبلی تلفن بگیرید.

 

 

۸-  هر موبایلی یک کد سرویس دارد که با وارد کردن آن می‌توانید به فهرستی از بخش‌های مختلف سخت افزاری و نرم افزاری تلفن دسترسی پیدا کنید. برای پیدا کردن این کد کافی است مدل تلفن مورد نظر خود را در گوگل تایپ کنید و بدین ترتیب گوشی‌ای بخرید که حالاحالاها برایتان کار کند.

 

اشتراك گذاری نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.