۱۰ نکته جالب در مورد شرکت لنوو

لپ تاپ استوک

۱۰ نکته جالب در مورد شرکت لنوو

آشنایی با سرگذشت شرکت های بزرگ تکنولوژی یکی از جذاب ترین کارهاست. چون هم با رموز موفقیت آنها آشنا می شویم و هم در حین استفاده از محصولات آن شرکت ها حس بهتری خواهیم داشت. در این نوشتار قصد داریم که ۱۰ حقیقت جالب را درباره شرکت لنوو که یکی از بزرگ‌ترین‌های دنیای تکنولوژی است بیان کنیم.

لنوو در سال ۱۹۸۴ میلادی تاسیس شد، بیش از ۳۰ سال پیش

اگر به شما وعده سفر در زمان را دهند و به ۳۰ سال پیش باز گردید، حتما شاهد تولد لنوو خواهید بود، شرکت‌های بزرگ بسیاری وجود دارد که سن کمتری نسبت به لنوو دارند که از جمله آن می‌توان به اچ تی سی اشاره کرد، این شرکت در سال ۱۹۹۷ میلادی و شرکت هواوی ۱۹۸۷ تاسیس شد.
شرکت لنوو در تاریخ ۱ نوامبر ۱۹۸۴ توسط Liu Chuanzhi با گروهی از ده مهندس و حدود ۲۰,۰۰۰ یا ۳۰,۰۰۰ یوان سرمایه تاسیس شد. در ملاقات اولیه برای صحبت درباره شرکت بحث‌هایی درباره تکنولوژی‌های نو انجام شد و خوشبختانه بیشتر وعده‌های مهندسین این شرکت عملی شده است.

نام شرکت لنوو به مدت ۱۵ سال ‘Legend’ بود

همانطور که می‌دانید Legend به معنای افسانه است، شرکت لنوو در ابتدا با این نام تاسیس شد و پس از ۱۵ سال یعنی در سال ۲۰۰۳ میلادی نام آن تغییر یافت و با تکنولوژی‌های جدید به تصویب رسید.

اولین رایانه لنوو در سال ۱۹۹۱ با نام Legend PC رونمایی شد

از آنجا که نام شرکت لنوو در ابتدا Legend بود، اولین رایانه شخصی تولید شده با همین نام روانه بازار شد. این رایانه شخصی در سال ۱۹۹۱ تولید شد و در آن زمان موفقیت بسیاری را برای لنوو به دست آورد و در واقع رایانه شخصی Legend PC یک ضربه در چین برای بازار آسیایی به شمار می‌آمد.

تعداد کارکنان لنوو در سال ۱۹۸۸ چهار برابر شد

شرکت لنوو در زمانی که آغاز به کار کرد هیئت‌های کوچکی را برای هزینه‌های خود و همچنین سرمایه‌گذاری داشت. این شرکت رشد بسیاری را در طول چند سال داشت و نیاز بود که کارکنان بیشتری را استخدام کند، در نتیجه آگهی استخدام خود را در صفحه اول اخبار جوانان چین در سال ۱۹۸۸ منتشر کرد.
در زمان استخدام بیش از ۵۰۰ متقاضی برای استخدام شدن در شرکت لنوو اقدام کردند که یک آزمون کتبی میان ۲۸۰ نامزد انتخاب شده برگزار شد و از میان این گروه ۱۲۰ نفر استخدام شدند، البته متقاضیان هم شرایط خاصی را داشتند که شامل سن ۲۶ سال و همچنین مدرک کارشناسی در چند رشته مختلف بود.

در سال ۲۰۰۳ شرکت لنوو نزدیک به ۳۰ میلیون دلار برای تبلیغات صرف کرد

شرکتی که در حال حاضر درباره آن بحث می‌کنیم از سال ۱۹۸۸ میلادی با نام Legend شناخته شده بود که در سال ۲۰۰۳ نام تجاری آن به لنوو تغییر یافت. باتوجه به Yang Yuanqing نام تجاری Legend بسیار معمولی بود و برای یک شرکت بین‌المللی چندان مناسب نبود، اما خوب مدیران قصد داشتند که نام تجاری جدید شبیه به نام تجاری اولیه باشد، از این رو Le از همان نام تجاری قبلی گرفته شده و novo در لاتین به معنای جدید است، در اصل نام لنوو به معنای افسانه جدید است، فلسفه انتخاب نام تجاری جدید این شرکت فقط نوآوری بود.
پس از آنکه نام تجاری این شرکت به لنوو تغییر یافت نیاز به تبلیغات گسترده‌ای بود تا بیشتر شناخته شود. این شرکت تابلوهای تبلیغاتی بزرگی را در سراسر جهان خریداری کرد و همچنین آگهی‌های تلویزیونی بسیاری در آن زمان پخش شد. به هر حال تبلیغات در سراسر جهان برای لنوو نیاز بود تا تمام جهان یا حداقل مصرف کنندگان با این نام تجاری جدید آشنا شوند و در اصل روند تغییرات ساخت افسانه جدید نیاز به همچنین تبلیغات پرهزینه‌ای را داشت.

شرکت لنوو در سال ۱۹۹۷ توافقنامه سودآوری را با مایکروسافت امضا کرد

تا اواخر سال ۱۹۹۰ میلادی موفقیت‌های شرکت لنوو به داخل چین محدود شده بود. تلاش و موفقیت این شرکت نتیجه همکاری لنوو با مایکروسافت در سال ۱۹۹۷ بود، همکاری این دو شرکت به رسمیت شناخته شد و معامله پرسودی برای هر شرکت چینی بود.
در سال ۲۰۰۵ لنوو IBM را در دست گرفت
تا به اینجا به‌طور خلاصه‌وار به موفقیت‌های لنوو اشاره شد. لنوو شرکت IBM را خریداری کرد که حرکت بحث برانگیزی بود. این شرکت پس از خرید نام تجاری رایانه‌های شخصی IBM با بودجه ۱٫۷۵ میلیارد دلاری به سومین بزرگ‌ترین شرکت سازنده رایانه‌های شخصی جهان تبدیل شد. نتیجه این معامله افزایش سود و فروش چهار برابری سالانه لنوو بود. همچنین این شرکت به‌تازگی به سرورهای x86 نیز دست پیدا کرده که رقابت بیشتری را در بازار سرمایه‌گذاری ایجاد می‌کند.

لنوو در سال ۲۰۱۴ شرکت موتورولا را با قیمت ۲٫۹۱ میلیون دلار از گوگل خریداری کرد

شرکت موتورولا در سال ۲۰۰۰ به موفقیت بسیاری دست یافت، این شرکت به دو شرکت مجزا تبدیل شد که هر یک به‌صورت جداگانه عمل می‌کردند، موتورولا برای اولین بار توسط گوگل خریداری شد و درنهایت شرکت لنوو آن را با قیمت کمتر از ۳ میلیون دلار از شرکت گوگل خریداری کرد.
شرکت لنوو بخش رایانه‌های شخصی IBM را فرا گرفته بود که آن را به سومین برند تولیدکننده رایانه‌های شخصی تبدیل کرد، علاوه بر این لنوو قصد پیشی گرفتن در صنعت گوشی‌های هوشمند را هم داشت و در سال ۲۰۱۲ توانست گوشی‌های هوشمندی را با نام لنوو و موتورولا به بازار جهانی عرضه کند، البته انتظار می‌رود که شرکت موتورولا با تغییرات بسیاری به مهم‌ترین‌های بازار موبایل تبدیل شود.

طراحی رسمی لوگو لنوو در سال ۲۰۱۵ به تصویب رسید

لوگوی قبلی شرکت لنوو چندان دیده نمی‌شد و در مقایسه با تبلیغات تصویری دیگر شرکت‌های رقیب آنچنان رنگ و بویی نداشت. این شرکت در سال ۲۰۱۵ لوگوی جدید خود را با شعار ” تکنولوژی هرگز متوقف نمی‌شود ” معرفی کرد. در واقع اصل لوگوی جدید لنوو به تغییر حرف E باز می‌گشت که قدری کج شده بود. به هر حال زیبایی لوگو این شرکت در سال ۲۰۱۵ به یک طرح تمام عیار تبدیل شد و نقصی را نداشت.

لنوو حدود ۲۰ درصد از فروش جهانی رایانه‌ها را در دست دارد

باتوجه به همکاری مایکروسافت و همچنین بحث تجاری رایانه‌های شخصی IBM شرکت لنوو در دنیای تکنولوژی باقی ماند و با ارائه محصولات باکیفیت توانست رشد بسیاری را در بازار جهانی داشته باشد، امروزه این شرکت حدود ۲۰ درصد از سهم کلی بازار رایانه‌های شخصی را در دست گرفته است و در طول چند سال پیش ۸۰ درصد درآمد لنوو مربوط به بخش رایانه بود، اما این روزها حدود ۶۵ درصد از فروش کلی این شرکت مربوط به گوشی‌های هوشمند است، چراکه به دلیل رشد گوشی‌های هوشمند متقاضی رایانه‌ها کم شده است.

کلام آخر درباره لنوو

همانطور که می‌دانید، شرکت لنوو در اوایل موفقیت چندانی را نداشت و با تکنولوژی‌های نو هم چندان به چشم نمی‌خورد، اما پس از موفقیت‌های فراوان در بخش رایانه شخصی خانگی و همچنین لپ‌تاپ‌ها توانست وارد صنعت موبایل شود. البته در طول سه دهه گذشته رقابت عجیبی میان موبایل به وجود آمده است و در چند سال اخیر با حضور گوشی‌های هوشمند قدرتمندی که توانایی پردازش سنگین را دارند، از اهمیت بیشتری برخوردار شده‌اند. به هر حال جدا از بحث موبایل انتظار پیشرفت فوق‌العاده‌ای را از گوشی‌های هوشمند لنوو داریم.

اشتراك گذاری نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.