چرا لوازم دست دوم بخریم؟

لپ تاپ استوک

چرا لوازم دست دوم بخریم؟

چرا لوازم دست دوم بخریم؟

در کشور ما ایران، خریداری لوازم دست دوم و استفاده شده در بسیاری از مواقع به معنای بی‌کلاسی، فقر و نداری‌ است؛ اما چگونه می‌توان با دلایل کافی مردم را به خرید دست دوم تشویق کرد؟ به این منظور می‌توان مواردِ پیشِ رو را به عنوان دلیل مطرح کرد:

لپ تاپ دست دوم و لپ تاپ استوک

۱-   اجناس دست دوم ارزان‌ترند. با خرید دست دوم شما گاه تا نود درصد، و در حالت عادی معمولاً تا پنجاه درصد مبلغ کمتری در قبال یک وسیله می‌پردازید. با اینکار شما می‌توانید باقیمانده‌ی پولتان را برای مصارف دیگر به کار بگیرید. به جیبتان احترام بگذارید و با خرید دست دوم اقدام به خرید بیشتری کنید.۲-   خرید لوازم دست دوم شما باعث می‌شود که منابع طبیعی کمتر هدر شوند. فرضاً با خرید ماشین لباسشویی دست دوم شما در مصرف آهن، نفت، مس، و بسیاری از منابع انرژی مانند گاز و برق صرفه‌جویی کرده‌اید و اینکار شکلی از احترام به آینده و طبیعت است.۳-   با مصرف لوازم دست دوم شما ضمن حمایت از منابع طبیعی، باعث کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای خواهید شد. خودتان بهتر از هر کسی می‌دانید بر تولید وسایل خانه، یا لباس و دوچرخه چقدر انرژی مصرف می‌شود که البته این انرژی به گرما و گازهای مضر ختم خواهد شد. با خرید دست دوم شما یکی از مراحل ضرر به محیط زیست را از چرخه‌ی زندگی حذف کرده‌اید.

۴-   اجناس دست دوم نیاز به بسته بندی ندارند و به این ترتیب چوب و پلاستیک و یونولیتی برای آماده کردنِ آنها استفاده نخواهد شد. صنعت بسته بندی در دنیا یکی از پر هزینه‌ترین مراحل تولید است که با از میان برداشتنِ آن هم به جیب خود، هم به زیست بومِ خود کمک کرده‌ایم.

۵-   با خرید دست دوم شما به ماندگاری پول در شهر و کشور خودتان کمک خواهید کرد. به جای آنکه با خرید نو پول شما وارد جیب کمپانی‌ها و پخش‌کننده‌های خارجی شود، با این کار به همسایه و هموطن خودتان سود می‌رسانید.

اگر در حالت اضطراری جهت خرید وسایل جدید نیستید، برای خرید‌های جدیدتان روی لوازم دست دوم حساب کنید و برای آن برنامه ریزی نمایید. وسایلی که می‌خواهید را نشان کنید و طی بلند مدت در چرخی بزنید و نمونه‌های خوب را زیر نظر داشته باشید. خرید دست دوم نیاز به کمی مهارت دارد که پس از چندی به راحتی به دست خواهید آورد، پس از همین حالا برای روزهای بعد آماده باشید. با خرید دست دوم (به خصوص در مورد لوازم خارجی) شما هم به جیب خودتان، هم اقتصاد کشورتان، هم محیط زیست کمک خواهید کرد.

اشتراك گذاری نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.