کالای استوک (دست دوم) چیست؟

کیس دست دوم استوک اروپا HP 6200 CORE i5 2400

کالای استوک (دست دوم) چیست؟

سیستم حسابداری سازمان ها و شرکت ها و یا حتی ادارات دولتی کشورهای پیشرفته به گونه ایست که برای کالاهای مصرفی می بایست یک ضریب استهلاک را در سیستم ثبت کنند تا در محاسبات سود و زیان شرکت در هر سال، آن ضریب در قیمت کالا ضرب شده و به هزینه ها اضافه شده و در نهایت پس از چند سال ارزش کالا در سیستم مالی صفر می گردد. مثال: فرض کنیم یک شرکت ۱۰۰ عدد مانیتور خریداری کرده است، حسابداری آن کالا را در بخش اموال با قیمت خریداری شده و ضریب استهلاک ۳۳ درصد ثبت می کند، در انتهای اولین سال مالی ارزش گذاری این کالا در سیستم اموال ۳۳ درصد کاهش یافته و به هزینه ها اضافه می شود و بدین ترتیب بعد از ۳ سال ارزش این کالا برای شرکت صفر می شود و مبلغ آن به قیمت تمام شده حسابداری اضافه شده است.
در کشورهایی مثل ایران این کالاها پس اتمام استهلاک مجددا بررسی قیمت شده و با قیمت گذاری و ضریب استهلاک جدید به سیستم اموال بر می گردد تا زمانی که کلا غیر قابل استفاده گردد. اما در کشورهای پیشرفته شرکت ها موظف هستند تمام این کالا ها را حتی با وجود اینکه در شرایط ایده الی قرار دارند از طریق مزایده بفروشند و کالاهای به روز تر و نو را جایگزین نمایند تا چرخه اقتصادی کشورشان به حرکت بیفتد.
اینگونه کالاها که اصطلاحا در ایران به نام استوک شناخته می شوند در واقع کالاهای استفاده شده در شرکتها می باشند که عمدتا از نوع گرید صنعتی می باشند و با توجه به کیفیت نسبتا خوب گریدهای صنعتی با قیمت های بسیار مناسبی در کشورهای جهان سوم و در حال توسعه توزیع می شوند.

 

فروش انواع لپ تاپ های استوک . کیس های استوک .مانیتور های استوک .قطعات استوک .لپ تاپ دست دوم .لپ تاپ کارکرده .مانیتور کارکرده .قطعات کار کرده .گوشی کارکرده .موبایللپ تاپ ، استوک ، وارداتی ، ریفربیش ، همکار ، تهران ، دبی ، شهرستان ، نوت بوک ، صنعتی ، مقاوم ، ایران ، گارانتی ، کیفیت ، بالا ، دل ، لنوو ، سونی ، اچ پی ، سریال ، حرفه ای ، قوی ، ارزان ، سالم

 

لپ تاپ استوک      کیس استوک    مانیتور استوک

اشتراك گذاری نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.