نکات خرید گوشی دست دوم

گوشی دست دوم

نکات خرید گوشی دست دوم

شاید شما هم مثل بعضی از افراد هنگامی که صحبت از خرید گوشی دست دوم به میان می آید نظر مخالف می دهید و اعتقاد دارید که دستگاه الکترونیکی که کارکرده باشد در سالم و تعمیری نبودن آن شک دارید.

معمولا کسانی که به خرید گوشی دست دوم فکر می کنند بودجه کافی برای خرید گوشی مورد علاقه خود ندارند و  گوشی آکبند ساده که قیمت پایین تری دارد پاسخگوی نیاز آنها نیست.

اکثر افراد علاقمند به گوشی تلفن همراه با خرید گوشی کارکرده مخالف هستند زیرا به عقیده آنها پیشینه گوشی و نحوه استفاده صاحب قبلی گوشی کاملا مشخص نیست.

حال چگونه می توانیم یک گوشی کارکرده مناسب که هم از نظر قیمت و هم از نظر کیفیت پاسخگوی نیاز ما باشد خریداری کنیم.

قبل از هر چیز باید به ظاهر گوشی توجه کنید که از جهات مختلف ضربه و شکستگی نداشته باشد. دومین مورد مطمئن شدن از اینکه گوشی قبلا باز نشده است. برای مشخص نمودن این کار اگر روی پیچ های گوشی اثری از پیچ گوشتی یا آچار باشد گوشی قبلا باز شده است. در بعضی از گوشی ها روی پیچ ها برچسب پلمپ وجود دارد که تشخیص باز شدگی گوشی آسانتر می شود.

موضوع مهم دیگر باطری دستگاه است که نباید تغییر حالت فیزیکی داده باشد. همچنین اگر برچسب های روی باطری تغییر رنگ داده باشند باطری فاسد شده و یا اینکه رطوبت به آن رسیده است.

در دستگاه هایی که باطری داخلی دارند و نمی توان باطری را خارج نمود. از مدت زمان شارژ شدن کامل باطری و همچنین خالی شدن کامل آن می توان به سلامت آن پی برد. زمان نرمال برای شارژ نمودن باطری بین ۲ تا ۳ ساعت می باشد. البته این زمان به مدل گوشی، حجم باطری، نوع شارژر و نوع پورت شارژ نیز بستگی دارد. و همچنین اگر باطری در زمان بسیار کم یا بسیار زیاد شارژ شود و همچنین خیلی سریع شارژش خالی شود نشانه از بین رفتن و فاسد شدن باطری می باشد.

بعد از بررسی ظاهر گوشی و باطری باید به سراغ کار با گوشی در حالت روشن بروید. در ابتدا سیم کارتتان را در گوشی بیاندازید و با آن تماس برقرار نمایید. صدای دو طرف باید واضح و شفاف باشد و قطع و وصلی نداشته باشد. سپس LCD گوشی را در حالت روشن به صورت ظاهری چک کنید با استفاده از دوربین موبایل از یک صفحه سفید با فلاش عکسبرداری کنید و سپس از یک صفحه کاملا مشکی بدون فلاش عکس بگیرید و این دو عمل را با دوربین جلو گوشی نیز انجام دهید. سپس به گالری تصاویر رفته و عکس ها را مشاهده نمایید. در اینجا می توانید تشخیص دهید گوشی پیکسل سوخته دارد یا خیر. همچنین اگر در اثر استفاده زیاد LCD تغییر رنگ داده باشد در این تصاویر کاملا مشخص است. بعد از این باید در تنظیمات گوشی صدای گوشی، حسگرهای مختلف از قبیل ژیروسکوپ و بلوتوث و وای فای را تست کنید. با بلوتوث گوشی جستجو نمایید و به چند دستگاه متصل شوید و فایل رد و بدل نمایید. با wifi گوشی به یک دستگاه مودم وصل شوید و تست کنید دستگاه به اینترنت وصل می شود یا خیر. در کلیه مراحل فوق اگر گوشی هنگ کرد و یا ریستارت کرد احتمال اینکه CPU و یا بورد گوشی اشکال داشته باشد هست. که باید به این مورد دقت نمایید.

اگر تست های فوق را با موفقیت پشت سر گذاشتید گوشی شما سالم است و مشکلی ندارد ولی در بعضی از موارد مانند باطری گوشی برای تست نیازمند گذر زمان و استفاده مداوم از گوشی می باشد و تست های لحظه ای از دقت بالایی برخورداد نخواهند بود.

اشتراك گذاری نوشته